Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAppleton, Ken; Kindt, Ian
TitelHow Do Beginning Elementary Teachers Cope with Science: Development of Pedagogical Content Knowledge in Science.
Quelle(1999), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Beginning Teachers; Elementary Education; Elementary School Teachers; Foreign Countries; Hands on Science; Higher Education; Pedagogical Content Knowledge; Preservice Teachers; Science Activities; Science Instruction; Thematic Approach; Australia
AbstractIn this paper the development of science pedagogical content knowledge (PCK) in elementary teachers is considered, with a particular focus on beginning teachers. Explored is a conceptualization of the development of science pedagogical content knowledge in elementary teachers which emerged from two studies. The first examined the science teaching practices of beginning elementary teachers, while the second explored elementary teachers' understanding and use of "activities that work" in science. The paper emerged from consideration of how some elementary teachers in our studies, who lack science content knowledge, generate PCK to enable them to teach science. The main tenet of the model of PCK development is that "activities that work" become a substitute for science content knowledge and PCK. A number of implications for elementary science curriculum emerge from this understanding, such as considerations for preservice teacher education science courses and the nature of the elementary science curriculum. (Contains 40 references.) (ASK)
AnmerkungenFor full text: http://www.narst.org/narst/99conference/appleonkindt.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: